Få det bedre på klinikken

Registrering og morgenbrød

Kl.  09:30
Et sundt liv i balance

Man behøver ikke være fanatisk for at forbedre sin sundhed. Det er et af budskaberne, som forfatteren, kostvejlederen og den personlige træner Lotte Arndal bringer med til dette foredrag.
Lotte Arndal har i mere end 20 år hjulpet mennesker til en krop og et sind, som er i balance med hverdag, familie og karriere, og det er ikke sket med strenge slankekure og dræbende motionstyranni. Sundhed er friheden til at leve det liv, du ønsker, og gøre de ting, du har lyst til.
At være sund i både krop og sjæl er reelt det vigtigste i livet, da det er fundamentet for, at du kan arbejde hårdt og have overskud i hverdagen.

Lotte Arndal, forfatter, kostvejleder og personlige træner

Kl.  11:00
Formiddagspause

Kl.  11:15
Stressforebyggelse og behandling

Hvad er stress, hvorfor får vi stress, hvordan spottes stress og hvordan behandler og forebygger vi personlig stress og stress i virksomheden?
Stress kan få store omkostninger – personligt og for klinikkerne. Der er så meget gevinst ved at sætte fokus på trivsel. Når det psykiske arbejdsmiljø lider, falder produktiviteten.

Lars Nielsen er stresscoach, tandlæge og tidligere virksomhedsejer. Hans egen oplevelse af stress er en beretning om ensomhed, følelsen af identitetstab, stigmatisering og skam i en branche, hvor så mange oplever mistrivsel, men så få taler om det.

Lars Nielsen, stresscoach

Kl. 12:45
Frokost

Kl. 13:30
Ta’ en god dag

Alt går stærkt i vores quickfix-samfund. Mange symptombehandler fremfor at årsagsbehandle. Kender du fx udtrykkene ”burde, bare, lige og men” fra din dagligdag?
Foredraget dykker ned i de ting, der som oftest står mellem os og vores mål. Har du oplevet mellemtilfredsheden indfinde sig, hvor du kan mærke, der er en beslutning, der skal tages, men aldrig bliver truffet? Hør Frank Knudsen åbent fortælle om egne oplevelser og erfaringer om livet mellem 2 stole. Hvis der er én ting, der er hårdere ved at skulle træffe en svær beslutning – så er det, at vi ikke træffer beslutningen.

Hvor ligger dit fokus, når du møder modstand i det daglige? Er det på de ydre omstændigheder, på de andre, på ting vi ville ønske anderledes? Eller er det på de ting, vi selv har kontrol over og faktisk kan gøre noget ved? ”Ta’ en god dag” er et foredrag om at tage ansvar og kigge indad. Frank Knudsen tuner bl.a. ind på historie og historik og vigtigheden af at kende forskellen. Mange har i årevis snakket om PYT-knappen – Frank Knudsen er fan af Action-knappen. Der vil være konkrete redskaber og værktøjer til at prøve af med det samme og Frank vil udforske andre begreber såsom paradigmer og meditationsfaser, som for ham er afgørende redskaber i en travl og hektisk hverdag

Frank Knudsen, livsstils- og konfliktcoach

Kl. 14:30