Tandlægeforeningen får ny kommunikationschef

Gitte Almer Nielsen tiltræder som kommunikationschef i Tandlægeforeningen.
22. november 2021

Tandlægeforeningen har fået ny kommunikationschef. Fra den 1. november 2021 er det Gitte Almer Nielsen, der står i spidsen for Tandlægeforeningens kommunikation.

Gitte Almer Nielsen kommer fra en stilling som administrerende redaktør på Tandlægebladet og har også tidligere været digital redaktør i Tandlægeforeningen.

Som kommunikationschef skal 45-årige Gitte Almer Nielsen stå i spidsen for en ny afdeling, der samler Tandlægeforeningens kommunikation i én afdeling – herunder også Tandlægebladet, som hun fortsat skal være administrerende redaktør for.

Gitte Almer Nielsen er BA i historie fra Københavns Universitet, cand.it i digital kommunikation fra IT Universitetet og journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Digital kommunikation opprioriteres
Ansættelsen af Gitte Almer Nielsen sker som et led i Tandlægeforeningens strategi om at styrke foreningens kommunikation både udadtil og indadtil, bl.a. ved at opprioritere den digitale kommunikation.

Susanne Kleist, formand for Tandlægeforeningen, er glad for, at Gitte Almer Nielsen har sagt ja til at stå i spidsen for Tandlægeforeningens kommunikation.

”Vi går en fremtid i møde, hvor kravene til vores kommunikation kun bliver større. Med Gitte får vi en skarp og strategisk dygtig leder med et indgående kendskab til både vores organisation og vores medlemmers arbejdsliv, og jeg er ikke i tvivl om, at hun er den rette til at skabe grobunden for flere tilfredse medlemmer og skabe gode relationer til samarbejdspartnere – ikke mindst være med til at sætte det politiske aftryk, vi ønsker.”

En af Gitte Almer Nielsens første opgaver har været at bidrage til ansættelsen af en politisk rådgiver, som skal være med til at bære Tandlægeforeningens mærkesager helt ind på Christiansborg.

”Vi står over for en spændende proces, og jeg glæder mig enormt meget til at komme i gang med arbejdet og skabe resultater, der gavner foreningens medlemmer, men også tandsundheden,” siger Gitte Almer Nielsen.

Gitte Almer Nielsen, kommunikationschef, tlf. 61 33 86 46, gan@tdl.dk