Tandlægeforeningen ansætter politisk chefrådgiver

Noa Jankovic starter ved årsskiftet som ny politisk chefrådgiver i Tandlægeforeningen.
22. december 2021

Noa Jankovic er fra januar 2022 ansat som Tandlægeforeningens nye politiske chefrådgiver.

Noa Jankovic kommer fra en stilling som chefkonsulent i Dagrofa-koncernen, hvor han stod i spidsen for partnerskaber, kommunikation og interessevaretagelse.

Stillingen som politisk chefrådgiver i Tandlægeforeningen er nyoprettet og er et led i foreningens strategi om at styrke dialogen med Folketingets partier, myndigheder og andre aktører.

”Det gør mig både glad og forventningsfuld, at vi får Noa ombord i det nye år. Jeg er sikker på, at vi med Noas kompetencer, erfaring og netværk kommer til at få omsat vores strategi til handling og resultater,” siger Susanne Kleist, formand for Tandlægeforeningen og fortsætter:

”Sundhed fylder meget på den politiske dagsorden, og vi har flere vigtige udspil og aftaler i horisonten. Det er derfor helt centralt, at vi sammen med Noa får skabt synlighed og anerkendelse af, at tandsundhed hænger tæt sammen med den generelle sundhed,” fastslår Susanne Kleist.

Et budskab, der vækker genklang hos 26-årige Noa Jankovic.

”Jeg ser frem til at løfte tandlægernes og tandsundhedens rolle i samfundet. I bund og grund handler det om, at tandlægerne kan tage et større ansvar og bidrage med endnu mere i sundhedsvæsenet, og på den måde kan vi skabe et bedre sundhedsvæsen i fremtiden til gavn for alle,” mener Noa Jankovic.

Rådgiver på Christiansborg
Noa Jankovic er bosat i Aarhus og har tidligere været kontorchef og public affairs-chef i Landdistrikternes Fællesråd. Derudover har han været tilknyttet som rådgiver på Christiansborg for forskellige folketingsmedlemmer og tillige som konsulent ydet generel politisk rådgivning til kommuner, virksomheder og organisationer.

Noa Jankovic bliver en del af Tandlægeforeningens kommunikationsafdeling på ti medarbejdere, der både arbejder med medlemskommunikation, ekstern kommunikation, politisk interessevaretagelse samt foreningens fagblad Tandlægebladet.

Tandlægeforeningen er en interesseorganisation for tandlæger og har knap 6000 medlemmer, der både tæller klinikejere, privatansatte samt offentligt ansatte tandlæger.

For yderligere information:
Gitte Almer Nielsen, kommunikationschef, tlf. 61 33 86 46, gan@tdl.dk