Ny dimittendpakke skal sikre unge tandlæger den bedste start

Tandlægeforeningen inviterer nyuddannede tandlæger til at deltage i et fagligt forløb, der skal klæde dem godt på til det nye arbejdsliv på tandklinikkerne.
24. juli 2023

Den bedste start på det nye arbejdsliv. Det er målet med Tandlægeforeningens nye dimittendpakke, som er et skræddersyet fagligt forløb til nyuddannede, der har afsluttet tandlægeuddannelsen inden for de sidste fem år.

Velkommen i vores stærke faglige fællesskab

Med foreløbigt syv kurser, tre faglige temadage og en række konferencer, podcasts og arrangementer får nyuddannede tandlæger en unik mulighed for at få viden fra nogle af de mest kvalificerede undervisere i Danmark om, hvordan de efterlever de krav, der følger med den autorisation, de netop har fået.

Samtidig har en række af aktiviteterne i dimittendpakken fokus på det faglige og kliniske, så de nyuddannede bliver godt rustet til din nye hverdag som tandlæge.

Nogle af aktiviteterne bliver digitale, mens langt hovedparten bliver face-to-face med mulighed for faglig sparring og socialt netværk.

Indholdet af de enkelte elementer i dimittendpakken præsenteres i august, hvor pris og tilmelding også vil fremgå. Det samlede tilbud af relevante kurser og aktiviteter for nyuddannede tandlæger udvikles og udvides løbende.