Tandlæger er mere troværdige end psykologer

Tandlægernes troværdighed er stadig tårnhøj. Det viser en ny måling af en række faggruppers troværdighed, som Radius står bag.
29. september 2022

Tandlæger er den 8. mest troværdige faggruppe ud af en lang række faggrupper. Dermed har tandlæger den samme høje placering som i 2021. Tandlæger har højere troværdighed end bl.a. psykologer og skolelærere.

Det viser en ny måling af danskernes syn på forskellige faggruppers troværdighed, som kommunikationsbureauet Radius har lavet.

Tandlægers troværdighed har ligget stabilt siden 2014, hvor tandlæger som faggruppe har været med i målingen.

Jordemødre, sygeplejersker og læger topper listen, mens politikere har den laveste troværdighed.