TV2 har fokus på tandproblemer, der skyldes medicin

NYHED: TV2 Østjylland bringer et indslag om en patient med store tandproblemer, der skyldes medicin, som giver mundtørhed. Tandlægeforeningen efterlyser ny tilskudsordning.
25. februar 2021

TV2 Østjylland bringer i dag et interview med 46-årige Pia Ebdrup Nielsen fra Randers, der kæmper med massive tandproblemer, fordi hun tager medicin, der giver mundtørhed.

Signe Rasmussen, der er tandlæge i Aarhus og medlem af bestyrelsen i Midtjysk Tandlægeforening, medvirker også i indslaget. Hun efterlyser en tilskudsordning til patienter, der får store tandproblemer på grund af medicin.

”Vi så gerne, at der var tilskud til den gruppe borgere. På nuværende tidspunkt er der en tilskudsordning til kræftpatienter, som har mundtørhed grundet deres kræftforløb. Og de kan søge om et tilskud,” fortæller Signe Rasmussen blandt andet til TV2 Østjylland.

TV2 Østjylland har desuden interviewet folketingsmedlem Camilla Fabricius fra Socialdemokratiet, som er forbeholden over for en tilskudsordning:

”Jeg tror, at sådan en ordning er at gå for vidt. I stedet bør man kigge på medicinens bivirkninger,” siger hun til TV2 Østjylland.

Se indslaget på TV2 Østjyllands hjemmeside her

Del historien på sociale medier
Du kan dele historien via Tandlægeforeningens Facebookside eller Twitter-profil.