Regeringen foreslår ny tandlægeskole i Hjørring

Regeringen foreslår i nyt uddannelsesudspil, at der etableres en ny tandlægeuddannelse i Hjørring.
27. maj 2021

I dag kan man uddanne sig til tandlæge to steder i Danmark – på Tandlægeskolen i Aarhus og Tandlægeskolen i København. Nu foreslår regeringen, at man etablerer en tredje tandlægeskole, som skal placeres i Hjørring.

”Det er i forbindelse med udflytningsplanen identificeret, at der konkret er potentiale for at etablere en tandlægeuddannelse i Hjørring”, står der i regeringens udspil.

Ifølge udspillet skal der etableres 25 nye uddannelsesudbud og 7.500 nye uddannelsespladser uden for de største byer. Det fremgår ikke af udspillet, hvor mange uddannelsespladser tandlægeuddannelsen i Hjørring skal omfatte, og om der er tale om nye uddannelsespladser og/eller udflytning af eksisterende.

Du kan læse regeringens udspil ”Tættere på – flere uddannelser og stærke lokalsamfund” her (åbner i PDF-format)