Flere har søgt ind på tandlægestudiet

24 procent flere end sidste år har søgt ind på odontologi (tandlægestudiet), og studiet er i top 25 over de mest populære uddannelser.
06. juli 2020

Odontologi er den 23. mest søgte videregående uddannelse i 2020 og er blandt de uddannelser med den største stigning i antallet af ansøgere sammenlignet med sidste år.

801 uddannelsessøgende har i 2020 søgt ind på odontologi som deres første prioritet. Det er 24 procent flere end sidste år, hvor der var 646 ansøgere.

På første- anden- og tredjepladsen over de mest søgte uddannelser ligger henholdsvis uddannelsen til pædagog, sygeplejerske og medicinstudiet.

Det viser listen over de 25 mest søgte videregående uddannelser i Danmark.

I alt har 94.604 søgt om at blive optaget på en videregående uddannelse i 2020 (tallene dækker både over kvote 1 og kvote 2). Det er 5.850 flere end sidste år, hvilket svarer til en stigning på syv procent.

Det skriver Uddannelses- og Forskningsministeriet i en pressemeddelelse.

Den 28. juli 2020 får ansøgerne til en videregående uddannelse besked, om de er optaget.