TF til Sundhedsministeren: Nu skal der snart ske noget

Tandlægeforeningen skrev den 13. februar et brev til Sundhedsminister Magnus Heunicke og rykkede ham for, hvornår der sker noget med aftalen om voksentandpleje.
19. februar 2020

Tandlægeforeningen skriver blandt andet i brevet til Sundhedsminister Magnus Heunicke:

”Det er meget vigtigt for danskerne, at vi får skabt ordnede forhold for voksentandplejen. Lige nu ser vi stigende problemer med danskernes tandsundhed og en kedelig udvikling i parodontitis. Samtidig er der en voksende social ulighed med store forskelle mellem rige og fattige. Brugerbetalingen er for høj, og det går ud over de syge, mindre bemidlede pensionister og de unge. Lavindkomstgrupper har ikke råd til at gå til tandlægen.

Så der er nok af problemer – og det er på tide at gøre noget ved dem. Tandlægeforeningen har både viden, lyst og indsigt til at skabe en forenklet voksentandpleje.”