Tandlæger er fortsat mere troværdige end psykologer og lærere

Igen i år ligger tandlægernes troværdighed højt. Det viser en ny måling af forskellige faggruppers troværdighed.
27. august 2019

Tandlæger ligger nummer 10 i troværdighed. Det viser en ny måling af danskernes syn på forskellige faggruppers troværdighed, som Radius står bag. Tandlæger ligger højere på listen end bl.a. skolelærere, psykologer og pædagoger.

Tandlægers troværdighed har ligget stabilt siden 2014, hvor tandlæger som faggruppe har været med i målingen. I 2018 lå tandlæger nummer ni.

Jordemødre, sygeplejersker og læger topper listen, mens politikere og bilforhandlere har den laveste troværdighed.

Læs troværdighedsanalysen her