Patienters tilskudsmuligheder - Klinikadministration

Kursussted Scandic Odense, Hvidkærvej 25, 5250 Odense SV
Tilmeldingsfrist 7. marts 2023
Point/CE-timer 5,5

Patienters tilskudsmuligheder – rettigheder, regler og rigtig adfærd

Klinikadministration

De mange tilskudsmuligheder til tandbehandling og tandpleje er en jungle, og ofte en kilde til frustration for dine patienter og ikke mindst for dig, som behandler.

Målgruppe
Kurset retter sig mod alle, som har pligt til – eller hvis arbejde det er at rådgive om de muligheder, som patienterne har for at få tilskud. Altså både behandlere og patientrådgivere, som skal kende de gældende regler for at kunne rådgive patienterne på bedste mulige måde.

Indhold
Vi ser på de tilskudsmuligheder, som oftest volder vanskeligheder og hjælper dig til at få et bedre overblik.

Overordnet vil du få en komplet oversigt over alle mulighederne i forhold til børn, unge og voksne patienter. Det vil blive sammenholdt med det vi kalder normale forhold, som fx BUT og voksentandplejen – samt alle de tilskudsmuligheder, der ved generel - eller specifik alder, sygdom og efter ulykker tilbydes vores patienter. Din lokale kommune og regionen yder de fleste af disse tilskud til behandling hos tandlæger, men der er stor forskel på sagsbehandlingen i landet og det kræver overblik.

Som noget nyt ser vi til sidst også på private tandskadeforsikringer, og hvordan du hjælper dine patienter bedst muligt. Vi kommer også ind på reglerne for patienterstatning i sundhedsvæsnet, som også er en mulighed for ”tilskud”, hvis der er sket en skade.

Undervisere
Tandlæge Camille Lyhne, Tandlægeforeningen
Tandlæge Ole Marker, Tandlægeforeningen

Vi udbyder flere moduler inden for klinikadministration
Dette modul er blot et af en række kurser målrettet dig, som arbejder med klinikadministration. Du tilmelder dig modulerne enkeltvis, så du helt selv kan skræddersy dit klinikadministrationsforløb, som passer dig bedst.