Tandlæger vinder sag mod HK om organisationsfjendtlig adfærd

PRESSEMEDDELELSE: Tandlægeforeningen og ti tandlæger er blevet frifundet for HK Privats anklager om organisationsfjendtlig adfærd på Facebook. Det har Arbejdsretten netop afgjort.
07. april 2021

Tandlægeforeningen og ti tandlæger blev i dag frifundet af Arbejdsretten, som ikke fandt grund til at dømme dem skyldige i organisationsfjendtlig adfærd på Facebook. HK har rejst sagen på baggrund af en række kommentarer, som tandlægerne havde skrevet i en lukket Facebookgruppe. Det skete i forbindelse med overenskomstforhandlingerne mellem HK og Tandlægeforeningen i foråret 2020.

Torben Schønwaldt, formand for klinikejerne i Tandlægeforeningen, glæder sig over afgørelsen:

”Det er en rigtig god afgørelse. Det er fornuften, der har sejret. Vi har aldrig opfordret klinikassistenterne til at melde sig ud af HK eller stillet spørgsmålstegn ved overenskomsten med HK. Tandlægerne går ind for den danske model og ordnede forhold på klinikkerne for vores medarbejdere,” understreger Torben Schønwaldt.

For nærmere information, kontakt:
Charlotte Bender, kommunikationschef, tlf. 24 59 04 69, cbe@tdl.dk
Charlotte Holst, kommunikationskonsulent, tlf. 26 82 18 24, chh@tdl.dk