Arbejdstilsynet bruger kommunes video om værnemidler til inspiration for andre klinikker

Helsingør kommunes tandlæger har fundet et alternativ til plastkitler, som Arbejdstilsynet vil bruge til inspiration for andre klinikker. Helsingør Dagblad har på Tandlægeforeningens opfordring skrevet en artikel om initiativet - læs den her.
02. juni 2020

Plastkitler har været en mangelvare under coronakrisen, men tandlægerne i Helsingør kommune har fundet ud af, at afdækningsplast kan fungere som et alternativ. Tandplejen har lavet en instruktionsvideo til klinikkerne i kommunen, som er set og godkendt af Sundhedsstyrelsen og Statens Serum Institut.

Styrelsen for Patientsikkerhed synes, videoen er så god, at de nu har bedt Arbejdstilsynet om at bruge den som et skoleeksempel til inspiration for andre klinikker i landet som en sikker, kreativ og billig løsning.

Det fortæller Steen Overgaard Larsen, overtandlæge i Helsingør kommune og medlem af Tandlægeforeningens overtandlægenetværk.

Tandlægeforeningen har været i dialog med Helsingør Dagblad for at få dem til at skrive en artikel om initiativet - læs artiklen her:

”Lokale tandlæger manglede plastkitler: Fik kreativ idé”