Tandlægeforeningen på Folkemødet på Bornholm

Tandlægeforeningen har arrangeret en debat på Folkemødet på Bornholm. Temaet er, at sundhed i munden hænger sammen med sundhed i kroppen, men ikke i sundhedsvæsenet. Hvorfor?
07. juni 2019

Der er sammenhæng mellem sundhed i munden og sundhed i resten af kroppen. Men i det danske sundhedsvæsen er munden adskilt fra resten af kroppen. Sygdom i munden er tandlægens område, mens lægen tager sig af sygdomme i kroppen. Hvis vi samarbejder mere, kan vi styrke den almene sundhed. Men det kræver, at vi tænker nyt og på tværs af sundhedsvæsenet og de faglige søjler.

Er du på Folkemødet? Så kom og deltag i debatten.

Tidspunkt:
Torsdag den 13.06 2019 kl. 17.30-18.30

Sted:
Akademikernes hus, Kirkegade 4, Allinge

Deltagere i panelet:

Allan Flyvbjerg, centerdirektør, Steno Diabetes Center Copenhagen

Annette Wandel, vicedirektør, Danske Patienter

Flemming Møller Mortensen, MF og sundhedsordfører, Socialdemokratiet

Mia Amalie Holstein, velfærdspolitisk chef, CEPOS

Palle Holmstrup, professor og afd. leder, Københavns Universitet, Afdeling for Parodontologi

Susanne Kleist, formand for Tandlægeforeningen (vært og indleder)

Margrethe Lyngs Mortensen, Kommunikationsrådgiver (ordstyrer)