Ny regering vil mindske egenbetaling på tandpleje for socialt udsatte

Den nye regering med Mette Frederiksen i spidsen har lavet en politisk aftale, som regeringen vil bygge på. Aftalen hedder ”Retfærdig retning for Danmark”.
26. juni 2019

Her skriver den nye regering, at den vil føre en aktiv og ambitiøs socialpolitik og hjælpe de mest udsatte og mennesker på kanten af samfundet.

Den nye regering vil blandt andet fremlægge forslag, der mindsker egenbetalingen ved tandpleje – og helst gør det helt gratis – for de mest socialt udsatte.

Tandlægeforeningen hilser det politiske initiativ velkommen, og vi ser frem til at samarbejde med den kommende regering og en ny sundhedsminister, siger Tandlægeforeningens formand Susanne Kleist.

Senest opdateret 26. juni 2019