DF lancerer forslag om gratis tandpleje til unge og tilskud til ældre

Dansk Folkepartis formand Kristian Thulesen Dahl lancerede tirsdag den 4. juni et forslag om gratis tandpleje til de unge mellem 18-25 år og nye tilskud til at sænke prisen for tandpleje til de ældre. I alt ca. 400 millioner kroner årligt vil partiet afsætte til tandplejen.
04. juni 2019

Kristian Thulesen Dahl holdt møde med formand for Tandlægeforeningen Susanne Kleist på hendes klinik i Roskilde og bagefter pressemøde på klinikken.

”Gratis tandpleje til unge og mere tilskud til tandpleje til de ældre er to af vore mærkesager. Tandlægeforeningen er uafhængig af parti-politik. Men vi hilser alle forslag, der sænker brugerbetalingen og retter op på den sociale ulighed, velkommen” siger Susanne Kleist.

Senest opdateret 04. juni 2019