Vi skal sikre en tandlæge tæt på

Tandlægeforeningen mener, at der bør indføres en permanent bevilling til tandlægeuddannelsen. Det Konservative Folkeparti er positivt stemt over for forslaget.
11. oktober 2022

Tandlægemangel er en af de store udfordringer på sundhedsområdet og er derfor en af de mærkesager, som Tandlægeforeningen har fokus på op til det kommende folketingsvalg.

For nylig fik Tandlægeforeningen mulighed for at sætte Britt Bager, forskningsordfører i Det Konservative Folkeparti, i stævne på Tandlægeskolen i København.

Her drøftede Britt Bager og Tandlægeforeningens formand Susanne Kleist blandt andet muligheden for at indføre en permanent bevilling til tandlægeuddannelsen. Og så var de enige om, at der skal mere fokus på, at sundhed i munden hænger sammen med sundhed i resten af kroppen.