Tandlægeforeningen og Apotekerforeningen går sammen om ny kampagne

Hele november har apotekerne, i samarbejde med Tandlægeforeningen, fokus på den sunde mund og god mundhygiejne.
01. november 2021

Din munds sundhed har stor betydning for dit helbred. Betændelse i tænder og mund kan nemlig påvirke resten af kroppen og forværre sygdomme andre steder. Men små vaner, der sikrer en god mundhygiejne, kan gøre en stor forskel.

Disse budskaber pryder landets apoteker i hele november måned, blandt andet på plakater og i en brochure til patienter.

Det er Apotekerforeningen, der står bag kampagnen ”Sund Mund”, i samarbejde med Tandlægeforeningen, som har bidraget med faglig sparring og faktatjek af budskaberne i kampagnen.

”Tandlægernes specialviden om munden og sygdomme i munden er vigtig for apotekernes rådgivning. Tandlægerne kan hjælpe os med at hæve vores kompetencer og opfriske vores viden,” siger sundhedsfaglig direktør i Apotekerforeningen Birthe Søndergaard i Farmaci - Danmarks Apotekerforenings fagblad.

På kampagnesiden apoteket.dk/holddinmund kan du finde gode råd til god mundhygiejne.

Budskaberne deles også på Apotekerforeningens og Tandlægeforeningens Facebookside i løbet af november måned.