Konference om parodontitis og komorbiditet

Nu kan du tilmelde dig Konference om parodontitis og komorbiditet 27.-28. januar 2022 på Tivoli Hotel & Congress Center, København

Tandlægeforeningen byder endnu en gang velkommen til Konference om parodontitis og komorbiditet, efter at vi desværre, i 2020, måtte aflyse på grund af Covid-19.

Tandlægeforeningen har gennem længere tid haft fokus på at formidle til politikere, myndigheder og den samlede befolkning, at en sund mund hænger sammen med en sund krop, og at læger og tandlæger bør samarbejde langt tættere på tværs af sundhedsvæsenet. Derfor er det med stor glæde, at TF, i samarbejde med professor, dr.odont., Palle Holmstrup fra Odontologisk Institut ved Københavns Universitet, kan introducere et konferenceprogram, der sætter fokus på, hvordan man kan styrke den tværfaglige indsats i det daglige kliniske arbejde med inflammatoriske sygdomme.

Omfattende forskning peger på sammenhænge mellem forskellige inflammatoriske sygdomme, der således kan påvirke sygdomsforløbene. Patienter med reumatoid artritis og patienter med diabetes har øget risiko for iskæmisk hjertesygdom. Patienter med diabetes har øget risiko for udvikling af parodontitis, og meget tyder på, at parodontitis kan forværre forløbet af diabetes og andre inflammatoriske sygdomme. I løbet af to dage vil en række læger og tandlæger i fællesskab belyse og diskutere sammenhængen mellem inflammation i mundhulen og inflammation i resten af kroppen.

Vi glæder os til at se dig til nogle spændende og vigtige dage i København.

Hotel
Overnatning er ikke en del af kursus prisen og hotelreservation foretages derfor selv

Programmet udkommer med Tandlægebladet
Glæd dig også til Tandlægebladets september udgave. Sammen med bladet får du nemlig hele programmet, hvor du kan læse mere om de faglige indlæg samt foredragsholderne.

Se programoversigt – torsdag/fredag

Se hele programmet incl. abstracts