Konference for klinikassistenter 2021 -Parodontologi

Sæt kryds i kalendenderen den 5. noveber 2021, når Tandlægeforeningen byder velkommen til Konference for klinikassistenter om parodontologi i Aalborg.

Det er med stor glæde, at vi den 5. november kan byde velkommen til Tandlægeforeningens Konference for klinikassistenter 2021.

For første gang i 10 år vil vi præsentere jer for dygtige danske forskere og klinikere, som vil levere den nyeste viden inden for parodontologi.

Viceinstitutleder for uddannelse, Caroline Bindslev Hørsted, er faglig koordinator for programmet. Hun har sammensat et program hvor der vil blive fokuseret på tandklinikassistentens rolle, når det kommer til sygdommens årsagsforhold, udvikling og indflydelse på det almene helbred, samt om nyeste diagnostik, klassifikation og behandling af sygdommen.

Målet er, at hele det odontologiske team vil kunne spille sammen omkring sygdomsklassifikation- og behandling på den mest optimale måde efter Konference for klinikassistenter og Symposium 2021.

Konferencen vil omfatte emner, der har relevans for alle klinikassistenter, der til daglig arbejder på tandklinikker.

Livestreaming fra symposiet
Som noget nyt i år vil vi have oplæg live-streamet fra Symposium, så vi alle i teamet samtidig kan få glæde af de oplæg, der er fælles for symposiet og konferen. Det drejer sig om to oplæg: Kl. 11.40, hvor videnskabsjournalist Lone Frank, interviewer professor Mogens Killian om samspillet med dit (orale) mikrobiom, og kl. 16.00, hvor antroprolog og adfærdsdesigner, Tinna Nielsen, fortæller om at give et adfærdsskub i den rigtige retning.

Vi glæder os til en spændende dag i Aalborg den 5. november.

Se hele programmet her
Programmet har ligeledes været sendt ud med Tandlægebladets juninummer.

Tandplejere
Bemærk at vi anbefaler tandplejere at deltage i symposiet i år.