Tandlæge i Næstved er nyt medlem af Tandlægeforeningens hovedbestyrelse

Klinikejer Betina Laulund Bille er valgt til Tandlægeforeningens hovedbestyrelse. Hun vil blandt andet gøre op med de nuværende tilskudsordninger.
08. december 2020

Tandlæge og klinikejer Betina Laulund Bille skal de næste to år varetage tandlægernes interesser som nyt medlem af Tandlægeforeningens hovedbestyrelse.

Hun er blandt andet optaget af at forbedre tilskudsordningerne for patienter:

”Der er en utrolig høj brugerbetaling hos tandlægen, og det er ikke rimeligt. Jeg mener ikke, at patienterne skal stilles svagere hos tandlægen, end de gør hos lægen. De eksisterende tilskudsordninger er desuden meget svære at finde rundt i – både for tandlæger og for patienter. Vi skal have et mere simpelt og gennemskueligt system,” siger Betina Laulund Bille.

Hun vil også engagere sig i at forbedre tandlægeuddannelsen:

”Der er udbredt tandlægemangel mange steder i Danmark. Vi skal derfor have uddannet flere tandlæger, men der skal også allokeres flere midler til tandlægeuddannelsen, som i mange år har lidt under besparelser,” siger Betina Laulund Bille.

Født og opvokset i Næstved
Betina Laulund Bille er 50 år og er født og opvokset i Næstved. Hun dimitterede fra Tandlægeskolen i København i 1996, hvorefter hun blev ansat i en tandklinik i Maribo. Efter to år i Maribo flyttede hun til Bruxelles for at arbejde hos en dansk tandlæge. I 2001 vendte Betina Laulund Bille tilbage til hjembyen Næstved, hvor hun købte en tandlægepraksis. Hun deler i dag klinikken med sin mand, der også er tandlæge. Betina Laulund Bille har været fagpolitisk aktiv i Tandlægeforeningen i Region Sjælland de sidste to år.

Hundeelsker og cykelentusiast
Privat bor Betina Laulund Bille med sin mand og to hjemmeboende børn i Næstved. Fritiden bruger Betina Laulund Bille blandt andet på at dyrke intervaltræning i det lokale fitnesscenter og gå ture med familiens cockerspaniel. Tidligere har hun været cyklist i Team Rynkeby, der er et europæisk velgørenhedscykelhold, som hvert år cykler til Paris for at samle penge til børn med kritiske sygdomme og deres familier.

Download foto af Betina Laulund Bille her

Charlotte Bender, kommunikationschef i Tandlægeforeningen, tlf.: 24 59 04 69, cbe@tdl.dk
Charlotte Holst, kommunikationskonsulent i Tandlægeforeningen, tlf.: 26 82 18 24, chh@tdl.dk