1200 tandlæger opererer i Aalborg

Over tusind tandlæger samles i Aalborg i weekenden for at få den nyeste viden om operationer i munden, så de kan tilbyde patienter den bedst mulige behandling.
29. oktober 2019

Det er udfordrende og krævende at operere i munden. Det er både svært rent teknisk, og samtidig skal tandlægen give en smertefri behandling og være i stand til at berolige nervøse patienter. Dertil kommer, at mange patienter i dag tager medicin, og det komplicerer en operation, da tandlægen skal tage en række forholdsregler. Det er derfor vigtigt, at tandlæger er opdaterede på det nyeste indenfor kirurgi og er klædt på til at håndtere de komplikationer, der kan opstå før, under og efter en operation.

Den 1. og 2. november bliver 1200 tandlæger klogere på operationer til et stort symposium, som Tandlægeforeningen afholder i Aalborg. Alle hjørner af emnet berøres – lige fra hvordan man lægger den perfekte bedøvelse og fjerner en visdomstand smertefrit, til hvordan man håndterer akutte patienter og patienter, der tager medicin.

Om Symposium
Tandlægeforeningens Symposium er et årligt tilbagevendende efteruddannelsesarrangement, hvor danske tandlæger bliver opdateret af eksperter fra ind- og udland på den nyeste viden inden for et særligt emne. Samtidig afholdes en konference for klinikpersonalet om samme emne. I år deltager 1200 tandlæger og knap 600 klinikassistenter. Symposiet foregår i Aalborg Kongres & Kultur Center.

Læs mere om Tandlægeforeningens Symposium

For yderligere information:
Charlotte Bender, kommunikationschef, Tandlægeforeningen, tlf.: 24 59 04 69, cbe@tdl.dk
Charlotte Holst, kommunikationskonsulent, Tandlægeforeningen, tlf.: 26 82 18 24, chh@tdl.dk