HK spreder ubegrundet frygt for corona på tandklinikkerne

Tandklinikkerne har netop fået lov til at genåbne gradvist. Sundhedsmyndighederne stiller nogle strenge hygiejnekrav for, at klinikkerne kan genåbne, og dem overholder tandlægerne til UG, siger Tandlægeforeningen.
19. april 2020

HK skriver i en pressemeddelelse, at de frygter en corona-bombe på tandklinikkerne. Tandlægeforeningen er lodret uenig i HK’s påstande.

”Vi tager skarpt afstand fra HK’s påstande, som er helt ubegrundede. Tandklinikkerne har Styrelsen for Patientsikkerheds ord for, at vi normalt overholder alle kravene til patientsikkerhed til UG. Det gør vi bestemt også i en coronatid,” siger Torben Schønwaldt, formand for klinikejerne i Tandlægeforeningen.

”Jeg kan ikke undgå den tanke, at HK’s udokumenterede påstande hænger sammen med, at vi har en konflikt med HK om overenskomsten for klinikassistenter. Er det derfor, at HK kommer med så vilde påstande? Uanset hvad, så er det meget uklædeligt at gøre vores medarbejdere nervøse som et led i en faglig strid,” fortsætter Torben Schønwaldt.

For yderligere information, kontakt:
Charlotte Bender, kommunikationschef, tlf. 24 59 04 69, cbe@tdl.dk