Fagligt møde for tandlæger i privat praksis

Kursusdato 17. september 2020 kl. 16:30 -> kl. 19:30
Kursussted Radisson Blu Scandinavia Hotel, Margrethepladsen 1, 8000 Aarhus C
Tilmeldingsfrist 3. september 2020
Medlemspris 299,00 kr.

Vi besejrede Corona, men klinikken døde…

Det har været en kaotisk tid på landets tandklinikker siden COVID-19 kom til Danmark. En brat nedlukning for alle ikke-kritiske behandlinger sendte chokbølger gennem hele branchen. Uden patienter på klinikken forsvandt indtægtsgrundlaget for både klinikejeren og de ansatte tandlæger og selv efter genåbningen er hverdagen mange steder en helt anden, end den var før – både økonomisk, driftsmæssigt og desværre også kollegialt.

Som klinikejer er klinikken ofte dit livsværk og tæt forbundet med den økonomiske fremtid for dig og din familie. Du er bekymret for dine medarbejdere, som også må se en usikker fremtid i møde.

Som ansat tandlæge er du lige så bekymret for klinikken, da det er grundlaget for din ansættelse og økonomi – men også din faglige identitet. Du har måske været – eller stadig er - hjemsendt med ingen eller stærkt reduceret løn.

Dette møde og kursus er for både klinikejere og ansatte tandlæger i privat praksis – I er begge i samme båd. Ansvaret for fremtiden er delt, vi peger ikke fingre, men ønsker at skabe fælles forståelse.

Bliv klogere på, hvordan I ror samme vej og kommer sikkert videre efter COVID-19

Så kom sammen - og vær med til at finde et fælles ståsted for faget, fagligheden og klinikkerne, når TF samler alle tandlæger i privat praksis om eftermiddagen den 17. september i Aarhus.

Slå to fluer med ét smæk, hvis du også skal til Dental Meet Up den 18. september i Aarhus, hvor Tandlægeforeningen også er at finde på kursusprogrammet.

Økonomistyring og driftsindtjening 2020 – et fælles ståsted
Hvilke muligheder og trusler kan der ageres på. Covid 19, ansattes vilkår, relation til patienter og sygesikring
-Henning Juel Møller, statsautoriseret revisor, Aros Revision

Fra slot til skrot... - livet som klinikejer før, under og efter Corona
Hvordan har rollen som klinikejer ændret sig gennem 25 år med perspektiv i rollen som leder, fagperson og selvstændig erhvervsdrivende? Og hvilke udfordringer vil jeg blive mødt med som klinikejer efter Corona?
-Torben Schønwaldt, formand for klinikejerne

Den ansatte tandlæge - et aktiv, en værdifuld kollega eller blot et fordyrende led for privatpraksis?
Retorikken mellem klinikejer og privatansatte tandlæger bliver hårdere og hårdere – specielt på Facebook. Det sker i takt med at afstanden imellem ejer og ansat vokser. Hvad har vi tilfælles? Hvordan kan vi stå sammen med vores faglighed og sikre de privat praksis overlevelse?
-Pernille Tøttrup, formand for privatansatte tandlæger

Tid og sted

Fagligt møde afholdes torsdag den 17. september 2020 kl. 16:30-19:30 på Radisson Blu i Aarhus.

Pris og forplejning

Dette kursus er kun for medlemmer af tandlægeforeningen og koster kr. 299,- pr. deltager.
Der vil blive tilbudt kaffe og sødt.