Tilbage til kursusoversigten

Tilmeld dig nu

Heldagskursus i Parodontologi i praksis – version 2

Beskrivelse
Første halvdel af dette kursus vil omfatte en detaljeret gennemgang af de nye parodontale klassifikationer vedtaget af de to internationale parodontologiske organisationer: American Academy of Periodontology and European Federation of Peridontology, Chicago 2017, præsenteret i forbindelse med Europerio, Amsterdam, sommeren 2018.

• Det er påkrævet at kunne anvende disse inddelinger af patienter med parodontale lidelser i almen praksis.
  • Der gives relevante patienteksempler på stadier og grader af sygdom.

Anden halvdel af kurset beskæftiger sig indgående med systematik i behandling af parodontal sygdom.

Systematik er kendetegnende for best practice og fire faser som denne systematiske tilgang vedrører, gennemgås detaljeret:

1. Den systemiske fase: almen sygdom, medicin, modificerende faktorer – indflydelse på parodontal sygdom
  2. Den ikke-kirurgiske fase: Hygiejnefasen - viden og metode – herunder revurdering og kvalitetssikring
  3. Den korrektive fase: kirurgi, regeneration og evt. rekonstruktion
  4. Vedligeholdelsesfasen: tilrettelæggelse af individuelt patientprogram

Det er vores hensigt, at give deltagerne viden og mulighed for at etablere systematiske behandlingsforløb baseret på den enkelte patients behov – sådan som klassifikationen af sygdommen lægger op til.

Kursusgivere
Tandlæge Mette Rylev