Ny i praksis

Velkomst og præsentation

9:30-10:45
Jeres nye branche?
Hvordan er tandplejen i Danmark organiseret? Gennemgang af samspillet mellem det faglige og økonomiske i både privat og den kommunale tandpleje. Hvordan har Covid-19 ramt privat praksis og den kommunale tandpleje? Hvor er privat praksis på vej hen – kæder eller mindre virksomheder – hvem har set lyset? Forstå dansk tandplejes nøgletal for at forstå din ansættelse. Patienterne i tandplejen – hvem er de, og hvordan er behovet?

Ved Ole Thomas Marker

10:45-12:00
Erfaringer, løn - udfordringer og muligheder
På baggrund af jeres første indtryk fra ansættelsen og de erfaringer, vi har fra tidligere år, ser vi på det positive og negative. Med udgangspunkt i ansættelsen og aflønningen ser vi på fordele og ulemper ved en provisionsaflønning kontra fastløn. Hvordan adskiller studiets forberedelse sig fra virkeligheden – og hvad kan du selv gøre for at forberede dig bedst muligt? Vi gennemgår også fordele og ulemper ved at arbejde under overenskomst i den kommunale tandpleje, og vi ser vi på de ting, som I oplever, er de største udfordringer i jeres ansættelser?

Ved Isabel Brandt Jensen

12:00-14:00
Socialt event og spørgsmål – Frokost

14:00-16:00
Journaler, ansvar og faglighed – titlen forpligter
Som tandlæge er du også autoriseret sundhedsperson. Titlen forpligter, og du skal kende den lovgivning, der giver dig mulighed for at behandle patienter, men som samtidig også afgrænser din virksomhed. Vi guider dig gennem junglen af love, som beskriver de væsentlige krav til ansvar, faglighed og dokumentation, så du får et overblik over de forpligtigelser, der følger med, når man bliver en autoriseret sundhedsperson. Vi ruster dig til at passe godt på din faglighed uden at gøre det vildt svært.

Ved Marianne Bockhoff

16:00-18:00
Økonomi i tandplejen for dig og dine patienter
En af de mange forpligtelser du har, er at informere dine patienter om tilskudsmulighederne. Det er igen en jungle af muligheder og bekendtgørelser, som ligger flere steder – både kommunalt, regionalt og statsligt. Vi sætter alle emnerne i spil – både driften af klinikken – dit ansvar overfor patienten, og hvad du gør, når patienten ikke kan betale for sin tandpleje og andre ikke vil.

Ved Ole Marker

18:00-
Spørgsmål og opsamling – tak for i dag

Målgruppe: Kurset er for de kandidater, som er blevet færdige i År eller fra en af de tre sidste Årgange.

COVID-19

Tandlægeforeningen følger alle myndighedernes anvisninger i forhold til forsamlinger. Vi holder afstand, spritter af og passer på hinanden.
Læs Tandlægeforeningens retningslinjer ved efteruddannelse under COVID-19.