Tilbage til kursusoversigten

Prisstruktur
Kr. 2.000,- for medlemmer af Tandlægeforeningen
Kr. 2.500,- for ikke-medlemmer

Faglig dag for nyuddannede II - Stifter og opbygninger – Registreringer - Helkeramiske restaureringer

Tandlægeforeningen tilbyder nu en ny kursusdag specielt tilrettelagt for nyuddannede tandlæger. Kurset omhandler stifter og opbygninger, registreringer i forskellige kliniske situationer, helkeramiske restaureringer og valg af cement og cementeringsmetodik.

Stifter og opbygninger
Indikationer for stifter og opbygninger, forskellige stiftdesign og materialer vil blive gennemgået, og der vil blive lagt vægt på de kliniske trin.

Registreringer
Hvordan registrerer man ved en bidhævningsbehandling?
Hvilken type bidskinne skal jeg vælge?
Patientens fortænder frakturerer og der er ikke plads til komposit fyldninger - hvad gør jeg?
Disse og mange flere problemstillinger som en tandlæge står overfor dagligt, vil blive belyst, og der vil blive vist nogle gode simple kliniske teknikker til at løse disse problemer.

Helkeramiske restaureringer
Helkeramiske restaureringer vinder frem i disse år. Mest pga. alle de nye keramiske materialer der er kommet på markedet. Men hvordan vælger man det rigtige materiale? Efter æstetik? Efter styrke? Med de nye helkeramiske materialer er der også kommet en masse nye cementer og forskellige forbehandlingsprocedurer.
Kurset vil belyse disse emner og vise kliniske eksempler, der vil gøre et valg i dagligdagen lettere. Et ”must” for alle nyuddannede tandlæger.

Målet med kurset er, at give den nyuddannede tandlæge viden og kliniske “take home messages”, der skal gøre det muligt at udføre de relevante behandlinger med et forudsigeligt resultat.

Målgruppe: Tandlæger

Kursusgiver