Vi kalder herefter , www.tandlaegeforeningen.dk , www.tdlnet.dk , www.tandklage.dk , www.tandlaegebladet.dk og www.dentaljob.dk   samlet for ”hjemmesiderne”

Tandlægeforeningen ejer, driver og er dataansvarlig for hjemmesiderne.

Tandlægeforeningen respekterer fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personoplysninger, som afgives online, og vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af alle personoplysninger, vi modtager.

Hvis du ikke kan acceptere datapolitikken, bedes du undlade at benytte hjemmesiderne.

• Google Analytics (trafikmåling)
    Du kan læs mere om SiteAnalyze her: http://siteimprove.dk/

Marketing - anonym tracking på tværs af hjemmesider

PERSONOPLYSNINGER

Personoplysninger dækker alle oplysninger, der kan bruges til at identificere en person, herunder, men ikke begrænset til, vedkommendes for- og efternavn, alder, køn, privatadresse eller anden fysisk adresse, e-mailadresse eller andre kontaktoplysninger, uanset om de vedrører vedkommendes private bopæl eller arbejdsplads. Personoplysninger dækker endvidere også alle oplysninger om en identificeret eller identificérbar person, herunder f.eks. oplysninger om køb, hvilke sider, personen ser på et website, hvilke søgeord vedkommende anvender etc.

Hvilke personoplysninger indsamler og behandler vi?

Som hovedregel kan du tilgå hjemmesiderne uden at fortælle os, hvem du er, eller i øvrigt give personlige oplysninger om dig selv.

Tandlægeforeningen har dog brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere nyheder og andre tjenester til dig.

Tandlægeforeningen indsamler og behandler oplysninger om dig, når du:

• giver kontooplysninger i forbindelse med at du opretter eller foretager ændringer på din brugerkonto hos os med henblik på at benytte visse ydelser, f.eks. køb af kurser / efteruddannelses-arrangementer.
  • foretager betaling af køb;
  • sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback; eller
  • i øvrigt giver personoplysninger til Tandlægeforeningen via hjemmesiderne eller på anden måde.
  • Særligt for medlemmer af Tandlægeforeningen kan disse bruge den lukkede del, www.tdlnet.dk hvor hvert medlem på personlige sider kan tilgå hver deres foreningsmæssige oplysninger, evt. deltage i netværk og diskussionsfora mv. alt efter hvad Tandlægeforeningen vælger at stille til rådighed, og alt efter medlemmets tilknytning til Tandlægeforeningens organisation.
  • Særligt for brugere af www.dentaljob.dk behandler Tandlægeforeningen personoplysninger for at håndtere de forskellige tilbud og services mv. som særligt den hjemmeside er lavet for.
  • Særligt for medlemmer af Tandlægeforeningen behandles personoplysninger generelt som led i medlemsbetjeningen og drift af Tandlægeforeningen.

Tandlægeforeningen indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige (f.eks. e-mailadresse eller privat adresse) for at levere den ydelse, som en kunde, et medlem eller en bruger / besøgende på hjemmesiderne efterspørger.

Tandlægeforeningen bruger Google Analytics, hvorved visse simple personoplysninger til statistiske formål (f.eks. IP-adresser) i visse tilfælde kan blive behandlet.

Tandlægeforeningen indsamler ikke personhenførbare oplysninger fra tredjemand om brugerne på hjemmesiderne.

Tandlægeforeningen opbevarer ikke informationer om betalingsmidler fx kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.

Hvem videregiver vi personoplysninger til?

Personoplysninger afgivet på hjemmesiderne videregives kun til:

• Tandlægeforeningens interne afdelinger og kredse alt i henhold til foreningsvedtægter, struktur og vedtagne forretningsgange, og
  • udvalgte og betroede tredjemænd, der kan benytte dine personoplysninger med henblik på at levere varer eller serviceydelser, som du har bestilt

For at kunne videreudvikle og forbedre hjemmesiderne fører Tandlægeforeningen statistik over, hvordan brugerne anvender dem. Statistikken anvendes fortrinsvis i opsummeret form, f.eks. til at se brugsmønstre og for at se hvilke sider og browsere vores brugere anvender mest.

• Google Analytics (trafikmåling)

Bortset fra i ovenstående tilfælde, videregiver Tandlægeforeningen ikke data om den enkelte brugers anvendelse af tjenesterne på hjemmesiderne.

Hvor lagres dine personoplysninger?

Personoplysningerne lagres kun på servere i Danmark. Nogle personoplysninger administreres af en tredjemand (databehandler), som opbevarer og behandler personoplysninger på Tandlægeforeningens vegne i henhold til denne datapolitik og den gældende lovgivning om beskyttelse af personoplysninger.

Vi opbevarer kun personoplysningerne, så længe det er nødvendigt i forhold til de oplyste formål ovenfor.

Adgang til oplysninger

Du kan ændre i dine oplysninger og interesseområder, herunder angive, om du ønsker, at vi skal kontakte dig i forbindelse med tilbud på kurser og/eller serviceydelser eller framelde dig nyhedsbreve.

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi berigtigelse og/eller sletning i det omfang, det ønskes og i øvrigt er sagligt begrundet.

Du kan få indsigt i mere konkret, hvilke kategorier af oplysninger Tandlægeforeningen har registreret og behandler om dig. Hvis du ønsker data-indsigt, skal du skrive til os på adressen info@tandlaegeforeningen.dk

Spørgsmål og klager vedrørende håndtering af personoplysninger kan ske til den danske datatilsynsmyndighed: Datatilsynet Borgergade 28, 5, 1300 København K, Telefon 33193200, e-mail dt@datatilsynet.dk.

TANDLÆGEFORENINGENS ANSVAR

Tandlægeforeningen (TF) bestræber sig på løbende at opdatere sidernes indhold og oplysninger. TF garanterer dog ikke, at oplysningerne er fuldstændige, præcise eller opdaterede, og TF fraskriver sig ethvert ansvar for handlinger eller for konsekvenser af handlinger, der helt eller delvist udføres eller undlades på grundlag af de informationer der gives på hjemmesiderne.

Tandlægeforeningens hjemmeside indeholder desuden links til andre hjemmesider. Vi påtager os heller intet ansvar for indholdet på disse sider.

Tandlægeforeningen er endvidere ikke ansvarlig for tab og skader som følge af tredjemands uberettigede adgang (hacking) via hjemmesiden til Tandlægeforeningens, brugerens eller tredjemands data. Tandlægeforeningen kan heller ikke drages til ansvar for skader forårsaget af virus, som måtte være pådraget brugeres computerudstyr som følge af browsing, downloading eller lignende i forbindelse med brugen af hjemmesiden.

Tandlægeforeningen forpligter sig til løbende at opfylde lovgivningens krav til beskyttelse af personoplysninger og øvrige krav og evt. best practices for databeskyttelses- og privacy-området.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til vores datapolitik, eller til hvordan vi bruger dine personoplysninger, kan du kontakte os på adressen info@tandlaegeforeningen.dk eller på telefon 70 25 77 11.