Konference for teamet

Konference for hele klinikken
Samarbejde, kommunikation og konflikthåndtering på klinikken

God kommunikation, et godt samarbejde samt kompetencen til konflikthåndtering skaber stærkere relationer, gode patientoplevelser og medvirker til et bedre samarbejde på klinikken.

Denne dag sætter fokus på de fire interaktionstyper; Føleren, Tænkeren, Handleren og Forandreren. Når du kender – og genkender – den af de fire typer som du kommunikerer med, er det enkelt at stille ind på den rette frekvens, så kommunikationen lykkes. Samtidig fortæller typen også noget om vedkommendes foretrukne måde at samarbejde på, sådan at det bliver langt lettere at finde løsninger sammen.

Omvendt har hver type også en speciel måde at konflikte på, når vedkommende bliver presset eksempelvis af nervøsitet. Og du får selvfølgelig opskriften på at håndtere typernes besværlige bagsider. Læg så hertil en forståelse af de psykologiske processer i hjernen - så ender du op med en effektiv værktøjskasse af praktiske samarbejds- og kommunikationsværktøjer.

Indhold i overskrifter

• Hjernen tur-retur - om hvordan følelser og fornuft spiller sammen
  • Den gode kommunikation - de fire arketyper, deres kommunikationsstil og foretrukne samarbejdsform
  • Det gode argument -de fire typiske organisationskulturer
  • Konfliktnedtrapningens fem trin
  • Sådan håndterer du besværlig adfærd – få opskrifterne, der virker!
  • Evidensbaserede veje til et bedre samarbejde med motivation og resultatskabelse

Underviser
Henrik Leslye, Erhvervspsykolog, cand. psych.
Foredragsholder, underviser og strategisk rådgiver.
Henrik er en prisbelønnet underviser og hans specialer ligger indenfor positiv psykologi, teamsamarbejde, ledelse og kommunikation. Han er kendt som en engageret og humoristisk formidler, med en direkte facon. Du får den nyeste viden indenfor feltet, masser af inspiration og en lang række konkrete værktøjer. Og blot fordi der er videnskabelig forskning bag, behøver det jo ikke være en videnskab at bruge.

Tilmeld dig HER.